KJØPSINFORMASJON

BETALING

Ved betaling kan du benytte deg av Visa Debit, Visa Credit, Matercard. Vi har også et samarbeid med Klarna for delbetaling eller betaling med faktura.

LEVERING

Hos FRI-Ren pleie er det fri frakt på alle kjøp over 500.- i nettbutikken!
Om du ikke henter pakken din ser vi oss imidlertid nødt til å belaste deg for returfrakt og for eventuell ny forsendelse.

Forsendelser tar normalt 2-5 virkedager (ikke inkludert helg og helligdager) Vi sender ut ordrer fra vårt lager alle hverdager og har relativt kort tid fra ordren kommer inn til den er pakket. Vi tar forbehold om det er unormalt høyt trykk hos oss ved spesielle årstider.

Ved endringer av ordre eller kanselleringer etter at ordren er pakket er det ikke garantert at vi rekker å endre dette. Vi ønsker selvfølgelig alltid å hjelpe kundene med endringer, men for å kunne tilby vår korte leveransetid er det stor effektivitet på vårt lager.

TRANSPORTMÅTER

All frakt skjer med Bring. Besøk Brings hjemmeside, www.bring.no for nøyaktig leveringstid.

SALG TIL MINDREÅRIGE

Mindreårige kan ikke inngå avtaler (kjøp) med uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

PRISER

Alle prisene på Fri-renpleie.no er inkludert Toll og MVA.

ANGRERETT & GARANTI

ANGRERETT

I henhold til konsumentverket ved distanseavtaler, har konsumenten (privatperson) rett til å angre kjøpet sitt innen 14 dager etter at varen er mottatt.

Angreretten gjelder under forutsetning av at varen holdes i vesentlig uforandret tilstand og i originalemballasje. Ved retur står kunden for risikoen, derfor er det viktig at varen ikke kan komme til skade under transporten. Varen skal være ubrukt og sendes tilbake i uskadet originalforpakning. Varen er i kundens eie til vi har mottatt returen. Hvis du angrer et kjøp og sender tilbake et produkt, vil du få hele beløpet refundert senest 10 dager etter at vi har mottatt returen.

PERSONVERN

Vi gir hverken nå eller i fremtiden ut informasjon om individuelle besøk på nettsiden eller personlige opplysninger vi har fått fra deg, som navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer.

Kundens personlige data blir behandlet konfidensielt uansett om det er spesifikt bedt om eller ikke. Vi bruker personopplysningene dine kun til å oppfylle vår avtale

LEVERANSEFORSINKELSE

Du som kunde har alltid rett til å avbryte kjøpet ved leveranseforsinkelse. Leveringstid er normalt 2-5 dager for Norge. Vi forbeholder oss retten til å heve kjøp ved feilaktige opplysninger på hjemmesiden.

MANGEL VED VAREN – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig

 KONFLIKTLØSNING 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500